"A magyar konyha az olyan emberé, aki keményen dolgozik, aki húz, aki mértékkel, beosztással él de amikor ünnep van, akkor áldoz. Áldoz, nem a hasának, hanem a barátainak, a vendégeinek, a barátságnak, az egymást erősítő együttlétnek, áldoz a hagyományokat őrizve, és merészen rögtönöz. Tud ünnepelni úgy, hogy az ünnep évek, évtizedek múlva is külön emlékként marad meg. Tudjuk hát megülni az ünnepet, és tudjunk helytállni a hétköznapokon; legyünk gondtalanok az örömben, és gondosak az öröm kimunkálásában..."
Szakál László: Régi ünnepek a konyhában

Wednesday, July 3, 2013

csirkemell fokhagyma szosszal...

Erre most igazan buszke vagyok, mert magamtol csinaltam, es nagyon finom lett.Kerestem ugyanis fokhagyma szoszokat, de mindet sos leveskockaval irta, szoval ugy dontottem en krealom.Sajnos a fotoval nem vagyok elegedett, a szoszok nem mutatnak jol, viszont isteni finom lett.


Hozzavalok:
filezett csirkemell
so, bors
1/2 fej voroshagyma
6-8 gerezd fokhagyma
1 kkanal liszt
tejfol
vaj, keves viz

Elkeszites:
A csirkemellt bevagdosom, sozom borsozom, ha tul vastag en kette vagom, hevitett vajon atsutom.Amikor kesz a megmaradt vajat meg potolom, ebbe teszem az aprora vagott voroshagymat, piritom.Kozben hozzanyomom a fokhagyma gerezdeket, ugyesen kavargatva, ne egjen le, sozom, borsozom izles szerint.A kaveskanalnyi liszttel meghintem, piritom fel percig, majd hozzaadom a tejfolt, pici vizet, es osszefozom, elso rottyantasig varunk csak, el lehet zarni a lapot.A hus szeleteket vagy visszaheleyezzuk, vagy kulon is maradhat.Tesztasalataval talaltam, es pogacsaval.

Keszites nehezsegi foka:kozepes

No comments:

Post a Comment