"A magyar konyha az olyan emberé, aki keményen dolgozik, aki húz, aki mértékkel, beosztással él de amikor ünnep van, akkor áldoz. Áldoz, nem a hasának, hanem a barátainak, a vendégeinek, a barátságnak, az egymást erősítő együttlétnek, áldoz a hagyományokat őrizve, és merészen rögtönöz. Tud ünnepelni úgy, hogy az ünnep évek, évtizedek múlva is külön emlékként marad meg. Tudjuk hát megülni az ünnepet, és tudjunk helytállni a hétköznapokon; legyünk gondtalanok az örömben, és gondosak az öröm kimunkálásában..."
Szakál László: Régi ünnepek a konyhában

Sunday, June 30, 2013

rakott kel..

Azt hiszem ideje lesz cimet modositanom, megpedig az en 104  magyar receptemre.Meg akkor is, ha hallott, olvasott , kostolt recepteket keszitunk, hozzatesszuk a magunket.Szoktam parfumhoz hasonlitani, az is minden boron mas a kemia miatt, igy van a recept is.
Nem olvastam soha sehol a rakott kelt, csak ettem, izleltem, es fejbol elkeszitettem.

Hozzavalok:
1 fej kelkaposzta
 65 dkg daralthus(sertes, csirke, pulyka stb.)ki melyiket szereti
1 bogre rizs
voroshagyma, 1 gerezd fokhagyma
so, bors, keves olaj
tejfol

Elkeszites:
A kelkaposztat  csikokra vagom, annyi vizzel, hogy ellepje, sozva fozni teszem, egeszen , amig puha nem lesz.
Keves olajon uvegesre piritom az aprora vagott voroshagymat, a  gerezd fokhagymat, majd hozzaadom a daralthust, sozom, borsozom, idonkent keverve barnara piritom.Ekkor hozzaadom a rizst, amit kisse futattok, majd a mennyiseghez merten 3 bogre vizet ontok hozza.A rizs fozesi aranya mindig 1:3.Amikor  majdnem elfogyott a viz, elzarom a lapot alatta, betakarom.
Eloveszem a tepsit, bekapcsolom a sutot.A leszurt kelkaposztat elfelezem, alulra helyezek egyenletesen elosztva egy reteget.Eddig a rizs is teljesen felszivta a vizet, megpuhult.Ezt a rizses husos kevereket elteritem a kelkaposztan, majd a kaposzta masik felevel beboritom.A tejfolt keves tejjel szoktam higitani, meglocsolom a tetejet igy.Beteszem a sutobe, kb 25 perc, egeszen addig, amig a teteje kap egy pirulos szint.
Kockara vagva talalom, esetleg ujbol lehet tejfolozni, nagyon finom, es nagyon konnyu!

Keszites nehezsegi foka:kozepes

No comments:

Post a Comment