"A magyar konyha az olyan emberé, aki keményen dolgozik, aki húz, aki mértékkel, beosztással él de amikor ünnep van, akkor áldoz. Áldoz, nem a hasának, hanem a barátainak, a vendégeinek, a barátságnak, az egymást erősítő együttlétnek, áldoz a hagyományokat őrizve, és merészen rögtönöz. Tud ünnepelni úgy, hogy az ünnep évek, évtizedek múlva is külön emlékként marad meg. Tudjuk hát megülni az ünnepet, és tudjunk helytállni a hétköznapokon; legyünk gondtalanok az örömben, és gondosak az öröm kimunkálásában..."
Szakál László: Régi ünnepek a konyhában

Monday, July 22, 2013

göngyölt hús...

A hazassagi evfordulonkra hagyomanykent, mindig ezt keszitem el.Nem megyunk el vacsorazni , en fozok, es mindig csak ezt, csak ezen a napon.



Hozzavalok:

Hajszalvekonyra szeletelt hus (sertes, csirke, pulyka)


szeletelt gomba
kis fej voroshagyma
virsli
so, bors
panirozashoz:liszt, tojas, morzsa
olaj a suteshez

Elkeszites:
A voroshagymat keves olajon uvegesre piritom, hozzaadom a gombat, sozom borsozom, keszre sutom.
Kozben elkeszitem az olajat a suteshez, a panirozashoz a liszt tojas morzsa felallast.Magam ele teritem a nagyon nagyon vekonyra szeletelt hust, egy csikot teszek a gombabol, erre fektetem a virslit, amit en felesre vagtam, hogy ne legyen tul vastag, lehet negyedelni is.Majd szepen szorosan folgongyolom, olyan jol sikerul, hogy fogpiszkaloval ossze sem kell tuzni.Utana liszt tojas morzsaba martom es aranyszinure sutom.Lassan , hogy jol atsuljon.
Tegnap anizsos rizottoval talaltam es salataval.Csirkemellbol keszult.Most eloszor nehanyat nem paniroztam, hanem vajba dobott fokhagymat keves ideig hagytam, atvegye az izet, abba tettem es lassan atsutottem.Nem tudtuk eldonteni melyik a finomabb.

Keszites nehezsegi foka:nehez

2 comments:

  1. Még nagyon sokszor tudj ilyen finomat készíteni erre az alkalomra. Nagyon jó egészséget és minden jót kívánok Nektek!

    ReplyDelete
  2. Nagyon szepen koszonjuk Kedves Margarita:)

    Ezt a receptet is csak ajanlani tudom, kulonosen a fokhagymas valtozattal most, most az az uj!

    puszillak!

    ReplyDelete