"A magyar konyha az olyan emberé, aki keményen dolgozik, aki húz, aki mértékkel, beosztással él de amikor ünnep van, akkor áldoz. Áldoz, nem a hasának, hanem a barátainak, a vendégeinek, a barátságnak, az egymást erősítő együttlétnek, áldoz a hagyományokat őrizve, és merészen rögtönöz. Tud ünnepelni úgy, hogy az ünnep évek, évtizedek múlva is külön emlékként marad meg. Tudjuk hát megülni az ünnepet, és tudjunk helytállni a hétköznapokon; legyünk gondtalanok az örömben, és gondosak az öröm kimunkálásában..."
Szakál László: Régi ünnepek a konyhában

Monday, July 15, 2013

vanilia fagyi...

Az unokatestverem az agyamra ment, amikor ott nyaraltam, naponta foztunk vanilia fagyit.Ugy meguntam, hogy sokaig csak a gyumolcsizu fagyit tudtam megenni.Most viszont hianyzott mar az az iz, igy baratsag hetvegen elkeszitettem, muffin formaban fagyasztva.Finom volt, es borzasztoan keves:)


Hozzavalok:
1 l tej vagy 7dl 3 dl tejszin
7 tojassargaja
vanilia rud magja, vagy cukor
10 dkg cukor
fahej disziteshez
muffinforma, belul alufolias, igy van tartasa


Elkeszites:
A tejet , tejszint  a vanilarud kikapart magjaval felmelegitem, kozben a tojasok sargajat a  cukorral vilagos szinure keverem.Lassan hozzaadom a melegitett tejet, majd visszaontom es visszateszem a lapra, forraspontig kevergetve surure fozom.A muffinformakba kanalaztam, igy fagyasztottam le,igy sokkal gyorsabb is volt.A vegen meghintettem nagyon pici fahejjal.A formabol is lehet enni, mint egy jegremet.

Keszites nehezsegi foka:konnyu

2 comments:

  1. Nagyon jól hangzik, ki fogom próbálni, köszönöm a receptet.

    ReplyDelete
  2. Orulok, hogy tetszik! Biztosan izleni fog:)

    ReplyDelete