"A magyar konyha az olyan emberé, aki keményen dolgozik, aki húz, aki mértékkel, beosztással él de amikor ünnep van, akkor áldoz. Áldoz, nem a hasának, hanem a barátainak, a vendégeinek, a barátságnak, az egymást erősítő együttlétnek, áldoz a hagyományokat őrizve, és merészen rögtönöz. Tud ünnepelni úgy, hogy az ünnep évek, évtizedek múlva is külön emlékként marad meg. Tudjuk hát megülni az ünnepet, és tudjunk helytállni a hétköznapokon; legyünk gondtalanok az örömben, és gondosak az öröm kimunkálásában..."
Szakál László: Régi ünnepek a konyhában

Saturday, July 6, 2013

aranygaluska-muffin...




Abban a bizonyos, (jobb folso sarokban) konyvben pl. ez a recept sincs benne, pedig eleg hires.Ezert jo, hogy en ujat irok, hiret keltem ennek a nagyon finom, de nagyon munkas edessegnek.Nemhiaba szeretnek a barataim, csaladom:) Hogy ne ehessunk fekezetlenul, igy oldodott meg, talaltam egy szemelyre szabott adagos valtozatot.A mennyiseget sajat tudasom szerint alkalmaztam, csak a format utanoztam.

Hozzavalok:

1/2 kg liszt
2 tojas
2dkg eleszto
3dl tej
9dkg cukor
15 dkg daralt dio
7 dkg  olvasztott vaj
1 vanilias cukor

Elkeszites:
 Meglangyositjuk a tejet, egy kanal cukorral elkeverve, igy tesszuk bele az elesztot, egy kanal lisztet, felretesszuk.Kozben atszitaljuk a lisztet, kis melyedest  alakitunk a kozepen.A tojasokat 4-5 dkg cukorral elkeverjuk, a melyedesbe ontjuk, majd az idokozben felfutott elesztot, az olvasztott vaj felet, osszedolgozzuk erosen.Hozzaadjuk a megmaradt vajat, igy olvasztva beledolgozzuk a tesztaba, egeszen addig, amig kis holyagok kepzodnek.Liszttel megszorjuk, letakarjuk, duplajara kelesztjuk.
A daralt diot elkeverjuk a megmaradt cukorral, en egy vanilias cukrot bele szoktam keverni.
Kozben elkeszitem a vanilias ontetet, addig megkel a teszta.Most vajazott tepsi helyett elokeszitettem a vajazott muffin formakat.A tesztat kinyujtottam, felkor alaku pogacsakat szagattam, ugy helyeztem a formaba, kozben daralt dioval szortam.A sutoben addig sutom, amig szep aranyszint kap.
Az idkozben lehutott vanilia ontettel meglocsoljuk, es akar igy a formaban is eheto, a mufinnforma eldobhatos.

Vanilia ontet:
7 dl tej
6 db tojassargaja
vanilias cukor, vagy kivonat

Elkeszites:
A tejet a vanilias cukorral/kivonattal melegedni teszem, kozben kavargatom.Nem lehet tul meleg, ekkor levesszuk, es hozzaadjuk a tojassargakat, kozben keverve.Utana visszateszem a lapra es allando kavaras mellett, mersekelt hofokon keszre fozom.Amikor surusodni kezd, mar nem szabad tovabb fozni, a tojas kicsapodik, es turo lesz kulonben.Hutoben lehutjuk.Nagyjabol palacsintateszta surusegunek kell lenni.

Keszites nehezsegi foka:nehez

* a hasznalt formahoz a linket itt talaltam:http://www.desszert.eu/aranygaluska_muffin_recept

No comments:

Post a Comment