"A magyar konyha az olyan emberé, aki keményen dolgozik, aki húz, aki mértékkel, beosztással él de amikor ünnep van, akkor áldoz. Áldoz, nem a hasának, hanem a barátainak, a vendégeinek, a barátságnak, az egymást erősítő együttlétnek, áldoz a hagyományokat őrizve, és merészen rögtönöz. Tud ünnepelni úgy, hogy az ünnep évek, évtizedek múlva is külön emlékként marad meg. Tudjuk hát megülni az ünnepet, és tudjunk helytállni a hétköznapokon; legyünk gondtalanok az örömben, és gondosak az öröm kimunkálásában..."
Szakál László: Régi ünnepek a konyhában

Friday, May 11, 2012

6. Sertésflekken Cika Káposztával

Hozzavalok:


2kg sertestarja(szinhus)
50 g liszt
200 g zsir
1/2 cs petrezselyemzold
10 adag hasabburgonya
10 adag cika kaposzta
so, orolt bors, kalocsai fuszerpaprika









Elkeszites:


A sertestarjat 10 egyforma szeletre vagjuk, kloppfoljuk, sozzuk, mindket oldalat borssal es kalocsai fuszerpaprikaval befuszerezzuk.Serpenyoben zsirt hevitunk, es a lisztbe martott sertestartja mindket oldalat szep pirosra sutjuk.Fatanyerra frissen sutott hasabburgonyat helyezunk, ratesszuk a sertesflekkent, keves forro zsirral meglocsoljuk, finomra vagott petrezselyemzolddel megszorjuk.Vendeg kivansagara keszithetjuk fokhagymasan es keves mustarral megkenve is.A sertesflekkenhez kulon cika kaposztat , vegyes savanyusagot vagy friss ideny salatat szolgalunk fel.

Cika kaposzta keszitese:
 2 kg fejeskaposztat cikkekre vagunk, forro sos vizzel leforrazzuk, lehutjuk, majd keverotalba helyezzuk.Sozzuk, boroszzuk, cukorral es ecettel , szeletekre vagott voroshagymaval izesitjuk, keves tokmagolajjal lazan osszekeverjuk.2 orara hutobe helyezzuk, lehutjuk.
Talalasnal kulon edenyben szolgaljuk fel.

Modositasaim:
En most is olajat hasznaltam zsir helyett, fokhagymaval izesitettem.Cika kaposzta helyett friss salatat keszitettem.Olajban sult burgonya helyett hejaban foztem, majd megtisztitva piritottam minden oldalat.

Elkeszitesi nehezsegi foka:Kozepesen nehez

Nagyon finom, osszetett, tartalmas, de megis konnyu etel.Proteinben gazdag, friss salataval igazan ajanlani tudom, fel ora alatt elkeszitheto.

3 comments:

  1. Olvastam a bejegyzésedet a minap, s úgy megkívántam a sertésflekkent! Vettem is húst hozzá, holnap az lesz a menü :)) Salátával, jujj de éhes lettem!

    Tetszik a blogod, kitartást hozzá!

    ReplyDelete
  2. Jo etvagyat hozza Viktoria:))orulok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja es koszonom! kicsit leebetegedtem, de majd hamarosan jon ujabb post:)

      Delete