"A magyar konyha az olyan emberé, aki keményen dolgozik, aki húz, aki mértékkel, beosztással él de amikor ünnep van, akkor áldoz. Áldoz, nem a hasának, hanem a barátainak, a vendégeinek, a barátságnak, az egymást erősítő együttlétnek, áldoz a hagyományokat őrizve, és merészen rögtönöz. Tud ünnepelni úgy, hogy az ünnep évek, évtizedek múlva is külön emlékként marad meg. Tudjuk hát megülni az ünnepet, és tudjunk helytállni a hétköznapokon; legyünk gondtalanok az örömben, és gondosak az öröm kimunkálásában..."
Szakál László: Régi ünnepek a konyhában

Monday, May 7, 2012

2.bihari töltött burgonya

Hozzavalok:


2kg hejas rozsaburgonya
500 g kolbaszkrem
100 g vaj
200 g csaszarszalonna
3 dl tejfol
1/2 cs petrezselyemzold
so, orolt bors, kalocsai fuszerpaprika




Elkeszites:


A hejas rozsaburgonyat hideg vizben alaposan megmossuk, szarazra toroljuk.Minden egeys burgonyat alufoliaba csomagolunk, kozepes homersekletu sutoben keszre sutjuk.A sutobol kiveve a foliat eltavolitjuk, a burgonyat felbevagjuk.Csillagcso segitsegevel minden egyes burgonyara kolbaszkremet nyomunk.A tejfolt keves soval, orolt borssal izesitjuk, es a burgonyat bevonjuk a tejfollel, a tetejet apro kockara vagott csaszarszalonnaval megszorjuk, es a sutoben  kb.20 percig pirosra sutjuk.
A sutobol kiveve kalocsai fuszerpaprikaval es finomra vagott petrezseleyemzolddel megszorjuk, majd talaljuk.


Modositasom: 


Kolbaszkrem helyett en most a megmaradt majkremet kevertem el gulyaskremmel, borsoztam, igy kentem a burgonyara.A burgonyat nem vagtam felbe, ketszer vagtam be, igy a kozepen maradt a sutoben is minden.


Keszites nehezsegi foka: konnyu


No comments:

Post a Comment