"A magyar konyha az olyan emberé, aki keményen dolgozik, aki húz, aki mértékkel, beosztással él de amikor ünnep van, akkor áldoz. Áldoz, nem a hasának, hanem a barátainak, a vendégeinek, a barátságnak, az egymást erősítő együttlétnek, áldoz a hagyományokat őrizve, és merészen rögtönöz. Tud ünnepelni úgy, hogy az ünnep évek, évtizedek múlva is külön emlékként marad meg. Tudjuk hát megülni az ünnepet, és tudjunk helytállni a hétköznapokon; legyünk gondtalanok az örömben, és gondosak az öröm kimunkálásában..."
Szakál László: Régi ünnepek a konyhában

Saturday, August 10, 2013

omlós túrós...

Ugy tortent, hogy kaptam egy kg turot.Nezegettem , hogy mit is suthetnek, aztan rabiztam magam magamra.Keszitettem egy omlos, nagyon finom turost, mini buktat, amit mar 2 vagy 3 eve nem sutottem.Most egy ideig turosozhatunk..Mivel a buktat egyszer mar posztoltam, igy most csak fotot mutatok, ilyenek lettek a minik.
A recepthez nem hasznaltam senki utmutatojat, meg a regi Horvath Ilonas emlekeimbol sutottem..
Hozzavalok:

45 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg cukor
2 tojas
2 kanal tejfol
1 csomag vanilias cukor
1/2 csomag sutopor

Toltelekhez:
1/2 kg turo
1 pohar tejfol
1/2 citrom leve


1 csomag vanilias cukor
7 dkg cukor
2 tojas


Elkeszites:
A lisztet, melyben elkevertuk a sutoport, a vajjal elmorzsoljuk majd kis feszket-melyedest alakitunk ki.A tojast, a cukrot, a vaniliast is, a tejfollel villaval folverjuk, majd hozzaadjuk a liszthez.Osszegyurjuk, jol kidolgozzuk, utana folpackba csomagolva a hutobe tesszuk.Elkeszitjuk a tolteleket.
A turot villaval attorjuk, hozzadjuk a cukrot, a tejfolt, citromlet, es a tojasok sargajat.Jol kikeverjuk.Majd a tojasok feherjet kemeny habba verve, lassan hozzaforgatjuk.
A tesztat kivesszuk a hutobol, kinyujtjuk tepsi nagysagura.Erre egyenletesen rakenjuk, teritjuka  tolteleket, kozepes elmelegitett sutobe tesszuk, lassan kb 40 perc alatt keszre sutjuk.
Porcukorral meghintjuk, de el is maradhat.

Keszites nehezsegi foka:kozepes

2 comments:

  1. jaj de guszták ezek a kis mini bukták:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. buktat es fankot nagyon jol tudok sutni, szepek is, a tobbi mar csak finom szokott lenni:)

      Delete