"A magyar konyha az olyan emberé, aki keményen dolgozik, aki húz, aki mértékkel, beosztással él de amikor ünnep van, akkor áldoz. Áldoz, nem a hasának, hanem a barátainak, a vendégeinek, a barátságnak, az egymást erősítő együttlétnek, áldoz a hagyományokat őrizve, és merészen rögtönöz. Tud ünnepelni úgy, hogy az ünnep évek, évtizedek múlva is külön emlékként marad meg. Tudjuk hát megülni az ünnepet, és tudjunk helytállni a hétköznapokon; legyünk gondtalanok az örömben, és gondosak az öröm kimunkálásában..."
Szakál László: Régi ünnepek a konyhában

Tuesday, May 13, 2014

10 perces vacsora/ 6..

Pedig nem is szeretem a pizzat, de azert neha mento szerepe van.Mondjuk olyankor, amikor nincs kedvem fozni..barmennyire is imadok, de neha elofordul, hogy nincs kedvem.
Szegyen de leirom, hogy a pizza tesztat is vettem, elore dagasztva:) aztan bedobtam a hutobe, mert tudtam, hogy hamarosan nem lesz kedvem fozni.
Egyszer elkeszitettem a Niagara salatat, most azt valtoztattam, korte es szolo helyett ananasszal.Rekord ido alatt fogyott el.


Hozzavalok:
pizzateszta keszen
pizzaszosz, keszen
reszelt sajt(keszen:) le volt reszelve.
kolbasz karikak

A tesztat teglalap alaku darabokra vagtam nyujtas utan, olyan szemelyes mereture.Megkentem a szosszal, sajttal megszortam, egy ket vekony kolbaszkarika es be a sutobe, amit elore bekapcsoltam.Egy nagy talcan tettem be oket, nem egyenkent:)

Niagara salata:
1/2 fej salata
3 ananasz
hajszalvekony lilahagyma
paradicsom kockak
gyomber

ontet:
citrom
mustar, barnacukor, mez, gyomber

Amig a pizza sul elkeszitem a salatat.Falatokra tepkedem a leveleket, elrendezem a talban.A tobbi hozzavalot apro darabokra vagom, hagymat hajszal vekonyra .Majd a salatalevelekhez adom, osszekeverem lazan.
Az ontethez a citromot kifacsarom, ehhez adom a mezet, a mustart, barnacukrot, es egy kis darab gyombert belereszelek, majd jol kikeverem.Kozvetlenul eves elott ontjuk csak ra. Osszekeverjuk, nagyon finom.

Keszites nehezsegi foka:konnyu

No comments:

Post a Comment