"A magyar konyha az olyan emberé, aki keményen dolgozik, aki húz, aki mértékkel, beosztással él de amikor ünnep van, akkor áldoz. Áldoz, nem a hasának, hanem a barátainak, a vendégeinek, a barátságnak, az egymást erősítő együttlétnek, áldoz a hagyományokat őrizve, és merészen rögtönöz. Tud ünnepelni úgy, hogy az ünnep évek, évtizedek múlva is külön emlékként marad meg. Tudjuk hát megülni az ünnepet, és tudjunk helytállni a hétköznapokon; legyünk gondtalanok az örömben, és gondosak az öröm kimunkálásában..."
Szakál László: Régi ünnepek a konyhában

Sunday, April 13, 2014

göngyölt hús..

Ez a recept a Szomoru Vasarnap cimu filmben hangzik el, utana keszitem el.Annyiban kulonbozik az eredetitol, hogy nem marahafelsalbol es itt nincs ovari sajt, de igy is nagyon finom volt.
Az ismetlos receptek listajara kerult.




Hozzavalok: 
serteskaraj, szuzpecsenye is kivalo
sonka
szeletelt sajt
vaj
fokhagyma
so, bors

Elkeszites: a hust egeszen vekonyra szeleteltetjuk, vagy klopfoljuk mi magunk.Rateszunk egy szelet sonkat, arra a sajot, feltekerjuk, osszetuzzuk fogpiszkaloval, amit en elhagytam, mert nem esett szet.
Keves vajban fokhagymat hevitunk, egeszen rovid ideig, amikor kiadja az illatat kivesszuk, kulonben keseru lesz.Ebbe helyezzuk a tekercseket es lassan atsutjuk.En ugy ellenoriztem, amikor oldalt megjelent a sajt, tudtam atsult.Rizzsel , rizottoval talalhatjuk.Elotte keves borssal megszortam.

A visszamaradt sultlet felkapartam, lazitottam, keves liszttel megszortam, majd tejfollel hozzaadva felfoztem.Kellemes fokhagymas izu szoszt kaptam.


Keszites nehezsegi foka:kozepes

2 comments:

  1. Nyeltem egy nagyot, ahogy megláttam :) csuda gusztán tálaltad!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koszonom, koszonom!:))megkinalnalak, bar ez mar nem most keszult.

      Delete