"A magyar konyha az olyan emberé, aki keményen dolgozik, aki húz, aki mértékkel, beosztással él de amikor ünnep van, akkor áldoz. Áldoz, nem a hasának, hanem a barátainak, a vendégeinek, a barátságnak, az egymást erősítő együttlétnek, áldoz a hagyományokat őrizve, és merészen rögtönöz. Tud ünnepelni úgy, hogy az ünnep évek, évtizedek múlva is külön emlékként marad meg. Tudjuk hát megülni az ünnepet, és tudjunk helytállni a hétköznapokon; legyünk gondtalanok az örömben, és gondosak az öröm kimunkálásában..."
Szakál László: Régi ünnepek a konyhában

Monday, March 17, 2014

madártej...

Ez az edesseg akkor keszul, amikor ugy megkivanok valamit, de nem tudom, hogy mit..es nagyon minimalis hozzavalo kell, minimalis ido raforditassal.Negyedora alatt elkeszul.Azt hiszem eppen az egyszerusege miatt szeretem, hiszen egyszeruen finom es kesz:)

Hozzavalok:
4 db tojas
1 liter tej
10 dkg cukor
1 vanilias cukor
2dkg liszt
mazsola vagy karamell disziteshez, de el is hagyhato


Elkeszites:
A kettevalasztott tojasok feherjebol 3 kanal cukorral kemeny habot verunk, mikozben a tejet lassan forraljuk.A gyongyozo tejben a kemeny feherjet kanalankent merve felfozzuk, egyszerre keveset, hogy legyen helye noni.Fel perc fozes utan megforditjuk a masik oldalara, majd leszurve kiszedjuk.Miutan kesz, a sargajat a lisztttel ,maradek cukorral elkeverjuk,( a vaniliat a tejhez adjuk kozben), az edenyt lehuzzuk a tuzrol es ugy lassan adjuk hozza a kevereket, ovatosan, nehogy osszekapja.Utan visszahelyezzuk es lassan allando keveres mellett kb.5 percig fozzuk, amig surusodni kezd.Lehutjuk, majd hidegen a habot  a tetejere helyezzuk , diszithetjuk csurgatott karemellel, vagy mazsolaval.En most csak igy, uresen akartam.Kis talban vagy poharban talaljuk.

Keszites nehezsegi foka:konnyu

5 comments:

  1. hihi, nekem erről mindig az jut eszembe, mikor megszületett a nagyobbik lányom, hogy ezt hoztak nekem a klinikára :))

    amúgy én nagyon ritkán csinálok, nem is tudom miért, pedig nagyon finom!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orsika:) csak ilyenkor gondolkodom mikor is csinaltam utoljara..talan 2 eve volt ezt a mostanit megelozve..annyi mindenfele van, es annyi mindenrol le is mond az ember:)plane tavasszal! de en meg hvazasban ettem:D

      Delete
    2. Orsika:) csak ilyenkor gondolkodom mikor is csinaltam utoljara..talan 2 eve volt ezt a mostanit megelozve..annyi mindenfele van, es annyi mindenrol le is mond az ember:)plane tavasszal! de en meg hvazasban ettem:D

      Delete
    3. Lemondani??? finomságokról??? :O

      Soha :D se télen, se nyáron :))

      úgyhogy váljék egészségedre minden finomság, amit készítesz :)

      öööö, szóellenőrzés nagyon kell ide??? :)

      Delete
    4. Koszonom!!:)

      nem tudtam, hogy van, de majd feloldom!

      Delete